Home » , » Maafkan

Maafkan

MAAFKAN

rindu menyapa jiwa menghimbau segala ketenangan
Suka dan duka yang pernah bertandang
Di sepanjang kehidupan yang aku lalui

Ya allah.. air mata ini sekali lagi menitis
Menghimbau noda yang telah aku cipta
Keterlanjuran langkah yang telah aku atur
Tutur kata yang terkadang mengiris rasa
Kejengkelan tingkah yang mengundang murka-Mu

Aku khawatir ya Allah
kala saat aku tunduk sujud kepada-Mu
Disaat aku rasakan berbuat kebajikan terhadap-Mu
Namun pada hakikatnya tiada nilai di sisi-Mu
Melainkan telah aku undang murka dan kemarahan-Mu

Andai diri ini sukar untuk di tafsirkan
jika tingkah ini susah untuk difahami
Sekiranya sayang ini sukar untuk di terjemahkan
Hanya Engkau yang mengerti segalanya

Biar duka bermain di dalam diri
Biarkanlah duka ini kuoba sendiri
Biarlah langkah ini ku atur dengan kekuatan
Yang aku bina dari kelemahan lalu

Yang masih diberi pembelaan oleh tuhan
Meskipun langkah ini timpang
Namun jauh disudut nurani
Ingin kuberikan segala yang terbaik

Dan sekedarnya mampu kuperbaikan


Share jika dirasa bermafaat bagi orang lain. Sambung terus rantai dakwah ini
"Khairunnas Anfa`uhum Linnas, sebaik-baik manusia adalah yang bermanfaat banyak terhadap manusia lainnya."

“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)

0 comments:

Post a Comment